Skip to content

Cart

Your cart is empty

Generelle vilkår og bestemmelser

KUNDESERVICE

Tlf.: +47 489 41 900
email: shopvoss@wenorwegians.com

Åpningstid: mandag-søndag 10-17
Adresse: We Norwegians AS, Evangervegen 3, 5704 Voss, Norway


SPORING OG LEVERING

Kontakt PostNord på https://my.postnord.no/customer-service.

PostNord sender ut melding når pakken er ankommet ditt utleveringssted.
Frist for å hente pakken er 7 dager, med mindre man utsetter fristen enten via PostNord-appen eller my.postnord.no. Dersom pakken ikke hentes ut innen fristen, sendes den i retur til oss.

Dersom du ikke henter pakken, har du ikke oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister retten til å gå fra avtalen.
Om vi skal sende ordren på nytt, så blir du belastet et gebyr på NOK 200.
Alternativt kan den hentes lokalt i butikken på Voss. 

 

PERSONVERN

For å handle hos oss må du registrere deg. Du oppgir de opplysninger som vi trenger for å gjennomføre kjøpet. Ved registrering og bestilling er du selv ansvarlig for at personopplysninger, e-postadresse og mobiltelefonnummer stemmer. Vi bruker dine personlige opplysninger til å opprette «Min Side», behandle bestillingene dine, kontakte deg dersom noe dukker opp når vi skal levere til deg, og for å bekrefte at du er myndig.

Opplysningene lagres så lenge vi trenger de for å utføre våre tjenester til deg, og så lenge det er foreskrevet i loven. Du kan be om å få informasjon om hvilke opplysninger vi har hos oss. Dersom opplysningene er feil eller mangelfulle, kan de endres eller fjernes. Du kan kontakte oss på

shopvoss@wenorwegians.com  

For å gjennomføre kjøpet og sende varer til deg, må din informasjon deles med den tredjepart som involveres i prosessen. Det er Nets eller Klarna ved betaling, samt PostNord som leverer varene til deg. 

Din ordrebekreftelse blir sendt til den oppgitte epostadressen, men du finner den også på «Min Side». Som We Norwegians-kunde er du beskyttet av reglene i forbrukerkjøpsloven, og dine rettigheter er beskrevet i Forbrukertilsynets standard kjøpsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett.

Din informasjon blir ikke solgt eller gitt videre fra oss.

BESTILLING, BETALING OG LEVERING

We Norwegians følger Forbrukertilsynets standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett. 

BETALING

We Norwegians aksepterer betaling via Visa, Mastercard, Vipps og faktura. Vi benytter NETS og KLARNA sine betalingsløsninger, som gjør det enkelt og trygt å betale med kredittkort.

Nets - Payments made easy
Problem med å betale med kort? Ta kontakt med Nets på tlf. 08989 valg 0, eller besøk nettsiden til Nets kundeservice. 
 

ENDRE/KANSELLERE ELLER FEIL I BESTILLING? 
Ta kontakt med kundeservice på shopvoss@wenorwegians.com  eller telefon 489 41 900. Vi hjelper deg med å løse problemet. 

ER MIN BESTILLING SENDT?
Din bestilling sendes fra oss innen 5 virkedager. Når din bestilling er sendt, vil sendingen få et sporingsnummer, som du kan finne på «Min Side». Dette nummeret kan du bruke til å spore din pakke hos PostNord

Vi sender alle varer i Norge med PostNord Logistics AS. Pakken din leveres til et utleveringssted i nærheten av der du bor. Utleveringsstedene er normalt i dagligvarebutikker med lange åpningstider og god tilgjengelighet. Du blir varslet når pakken er ankommet ditt utleveringssted. Leveringstiden er normalt 3-5 virkedager, men dette er ingen garanti. 

Vi leverer til Fastlands-Norge, men foreløpig ikke til Svalbard, Jan Mayen eller utlandet.

UAVHENTEDE PAKKER

PostNord sender ut melding når den er ankommet ditt utleveringssted. Deretter vil det bli sendt ut en påminnelse etter 7 dager dersom pakken ikke er hentet. Dersom pakken fortsatt ikke hentes ut, sendes den i retur til oss.

Dersom du ikke henter pakken, har du ikke oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister retten til å gå fra avtalen. Du blir da belastet et gebyr på NOK 200,-. Varer som er hentet ut og returnert sammen med angrerettskjema vil ikke bli tillagt ekstragebyr.

BYTTE OG RETUR

Du har rett til å bytte eller returnere ubrukte og uvaskede produkter med originale merkelapper innen 14 dager* etter mottak av varene - HER.

Vær oppmerksom på at undertøy ikke aksepteres for retur av hygieniske årsaker.

Vi refunderer ikke kostnader for frakt. 

BYTTE
Du har rett til å bytte ubrukte og uvaskede produkter med originale merkelapper innen 14 dager* etter mottak av varen.
Vennligst registrer byttet ditt HER og legg inn en ny bestilling for riktig vare. Ved registrering bruker du ordrenummeret (4-sifret nummer, men uten #-symbolet) og e-postadressen som var benyttet for ordren.
Pakk varene inn i originalemballasjen og bruk den forhåndsbetalte returetiketten som ble sendt til deg ved registrering av byttet.

Når vi mottar varene tilbake fra deg, behandler vi bytteordren din innen 5 virkedager. Om varene er i godkjent stand, vil du bli refundert for beløpet i opprinnelig ordre. 

RETUR
Du har rett til å returnere ubrukte og uvaskede produkter med originale merkelapper innen 14 dager* etter mottak av varen.
Vennligst registrer returen HER ved å bruke ordrenummeret (4-sifret nummer, men uten #-symbolet) og e-postadressen som var benyttet for ordren. 
Pakk varene inn i originalemballasjen og bruk den forhåndsbetalte returetiketten som ble sendt til deg ved registrering av byttet.

Når vi mottar varene tilbake fra deg, behandler vi refusjonen innen 5 virkedager. Om varene er i godkjent stand, vil du bli refundert for beløpet i opprinnelig ordre. 

*Ferieoppdatering: For bestillinger plassert mellom 24. november og 24. desember kan du registrere returen frem til 15. januar.

GARANTI OG REKLAMASJON

We Norwegians forholder seg til forbrukerkjøpsloven, som for tekstiler normalt gir reklamasjonsrett inntil to år etter at du overtok varen.

REKLAMASJONER

Ved reklamasjon av en vare, vennligst registrér returen HER ved å bruke ordrenummeret bruke ordrenummeret (4-sifret nummer, men uten #-symbolet) og e-postadressen som var benyttet for ordren. Vi vil da ta kontakt med deg så vi kan prosessere reklamasjonen videre.
 

Opplever du problemer eller har flere spørsmål? Ta kontakt med oss på shopvoss@wenorwegians.com